Telefonování
Telefonování
o rozšířený případ ústní komunikace
o z celé škály neverbálních projevů zde může hrát roli pouze akustická stránka řeči
o do této skupiny neverbální komunikace patří: hlasitost, výška tónu, rychlost, intonace řeči, plynulost, správná výslovnost a chyby v řeči (přeříkávání, nedokončování vět)
o porozumění může být ovlivněno šumy v přenosových sítích
o komunikace by měla být stručná
o volaný nemusí přijmout nebo může hovor odložit na později
a) iniciátor telefonického rozhovoru
o musí přesně vědět, s kým chce hovořit a co bude požadovat v případě jeho nepřítomnosti
o měl by si připravit příslušné podklady, vhodné je mít poznámky, předem si rozmyslet všechny směry, kterými by se hovor měl vést
b) příjemce telefonátu
o jednáním vytváří dojem o své firmě
o ohlášení jeho osoby a firmy by mělo být samozřejmostí,
o měl by více naslouchat, ale prodlevy při telefonování působí nepříjemně
o v případě příjemce telefonátu, může telefonát odložit na pozdější dobu s omluvou, že je momentálně časově zaneprázdněn nebo ž v daný okamžik nedisponuje příslušnými informacemi, podklady