1.2. Vnitřní prostředí
a) Přístupy ke klasifikaci faktorů vnějšího prostředí
• Metoda klíčových faktorů – mezi ně patří:
• lidské zdroje (kvalifikace, specializace, počet, …)
• výrobky (výsledky činnosti) – technická úroveň, cena, kvalita, …
• finanční situace organizace
• marketing a propagace výrobků
• organizace a řízení firmy
• Metoda faktorů úspěchu – v Evropě v německy mluvících zemích
• prodej a marketing
• spokojenost zaměstnanců
• rizika nebezpečí a jejich odstraňování (stížnosti zákazníků, zvyšování nákladů, snížený zájem o výrobky, nespokojenost zaměstnanců, …)
• rychlé řešení problémů
• finanční situace firmy
b) Situační analýza vnitřního prostředí
• zjistit silné a slabé stránky (analyzovat, kvantifikovat), zjišťovat na základě srovnání s jiným podnikem (s konkurencí)
2. SWOT (TOWS) analýza
• Současnost + T1 – bližší budoucnost 3 – 5 let
• Současnost + T2 – vzdálenější budoucnost 5 – 10 let