Postup při budování horizontální organizační struktury:
1) je třeba určit odpovědného člověka (manažera) za každý klíčový proces
2) vedení musí vytvořit pro něj tým pracovníků, kteří mu pomáhají při řešení problémů
3) je potřeba stanovit konkrétní výkonnostní cíle pro každý klíčový proces, ale podmínkou je následující bod
4) vedení musí vybavit zaměstnance informacemi, bez kterých nemůžou účinně pracovat a také je vybavit pravomocemi
5) podnik se musí zabývat otázkou dalšího vzdělávání s tím, že pokud budeme pracovníky dále vzdělávat, tak očekáváme z jejich strany reakce zlepšování
6) přehodnocení všech dalších systémů jako je odměňování, hodnocení pracovníků a to tak, aby podporovali tuto novou strukturu
7) vše by se mělo napojit na spokojenost zákazníků
Jaký je rozdíl mezi štíhlou organizací a horizontální organizací?
· Rozdíl není jednoznačně viditelný, ale u horizontální organizace přehodnocujeme všechny procesy. Obě organizační struktury se neliší, spíše se prolínají.
Změny, které v organizaci mohou nastat:
ð Kdy je třeba změny v organizaci nastartovat?
= to nám blíže ukáže typická S-křivka technologické substituce resp. životní cyklus výrobků