Význam toho, co říkáme, pro emociální ovlivňování zákazníka (podle Alberta Mehrabiana)
7%
Textové
38%
Vokální
55%
Faciální
Značná
Slabá
Špatná
Úroveň technického zvládnutí průměrným prodejcem
Dlouhodobá paměť
S
V
S + V
S + V + D
S + V + D + P
20%
30%
45%
65%
80%
Co údaje znamenají?
1. Zaměstnáš-li jen sluch posluchače, trvale si odnesou jen 20%.
2. Jestliže to uvidí (video), bude to o 10% lepší.
3. Spojíš-li obě, zapamatují si téměř polovinu.
4. Vedle sluchu a zraku jim umožníš to s tebou i prodiskutovat – 65%.
5. A nejvíce si odnesou, když zapojíš sluch i zrak, když je necháš věc projednat – a ještě jim k tomu dáš možnost, aby si to prakticky vyzkoušeli sami.