1. EDI (ELEKTRONIC DATA INTERCHARGE)
Technologický základ logistiky distribuce zb., elektronická výměna klíčových obchodních dokumentů (ceníky, objednávky, dopravní pokyny, faktury) z aplikace do aplikace mezi nezávislými partnery
Rozhodující úlohu má systémová identifikace zb. Pomocí EAN standardů (systém identifikace pomocí označení čárovými kódy). Jde o jednoznačnou identifikaci zboží (spotřebitelské balení, distribuční balení, palety,…)
Schéma spolupráce
Výrobci
MO
EDI
Distribuce
EDI
Technologický předpoklad rozvoje obchodních strategií, zavedení EDI patří k základním podmínkám
Zefektivnění distribuce zboží
Je významný technologický krok, který vede ke koncepční změně logistiky distribuce zb.
Zavedení EDI předpokládá analýzu vnitřních procesů ve firmě
V ČR v roce 1996 projekt EDI na půdě Českého sdružení pro značkové výrobky jako iniciativa firem působících v Čr. Realizace probíhá v několika etapách:
Cílem byla vzájemná elektronická výměna dokumentů
Systémovým integrátorem projektu byl vybrán podnik Editel CZ
Do projektu byly zapojeny společnosti COOP, Čokoládovny, Pražské pivovary, Radegast, Setuza, Vitana a Interkontakt Group.