JAK REKLAMOVAT VADU
1) Prodávající povinně informuje zákazníka o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatňování odpovědnosti za vady výrobků a služeb
2) Prodávající musí reklamace přijímat
3) V provozovně musí být přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací
4) Rozhodnout o reklamaci ihned, při složitějších případech do 3 pracovních dnů
5) Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů od uplatnění, po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva jakoby se jednalo o vadu ….(nepřečtu)
6) Standardní záruční lhůty – 6 měsíců, potraviny – 8 dní, krmiva – 3 týdny, zvířata – 6 týdnů
7) Pokud vada odstranitelná – musí ji prodejce bezplatně odstranit
8) Prodávající nemusí mít vyvěšen reklamní řád, ale musí seznámit zákazníka s podmínkami reklamace
Stupně rozvoje mezinárodní aktivity firem:
– 1. stupeň
jako následek potíží na původním vnitřním trhu
mezinárodní expanze se uskutečňuje hlavně do sousedních států
koncem 80. let působí 2/3 nejznámějších firem ve 2-3 státech
– 2. stupeň
opatrnost navazování obchodních kontaktů, požadavek blízkosti geografické nebo kulturní (př. GB – USA jazyk, kultura)
– 3. stupeň
důraz na tržní možnosti v jednotlivých zemích více než na kulturní a spotřební velikost jednotlivých trhů