1. KONCEPCE SPOTŘEBITELSKÉ POLITIKY ČR NA ROK 2001 – 2005
– vypracovává vláda jako součást Národního programu přípravy ČR na vstup do EU, schválen 31/5 2000
Cíle:
– chránit bezpečnost života, zdraví a ekonomické zájmy občanů, přispívat k ochraně vnitřního trhu před nekalým jednáním
– rozvíjet činnosti nevládních spotřebních organizací
– zlepšovat informovanost
– přispět k dosažení kompatibility trhu ČR s vnitřním trhem EU
– podílet se na vytváření důvěry v elektronický trh
– uplatňovat zásady v souladu s ochranou životního prostředí
Dnes – 28 spotřebitelských center
2000 založen Spotřebitelský poradní výbor – poradní orgán vlády, pro dialog mezi vládou a nezávislými spotřebitelskými organizacemi
– pro zvyšování spotřebitelského uvědomění je důležitá role komerčních sdělovacích prostředků
Magazín Test – nejlepší spotřebitelská magazín ve střední a východní Evropě.