Přínos důsledně realizovaného managementu:
– stabilní růst ve firmě
– úspory materiálu a energií
– úspěch na trhu
– makroekonomické ukazatele
– úzce souvisí s ochranou spotřebitele
Benchmarking
– soustavný proces poměřování výrobků, služeb, postupů, metod s nejtvrdšími konkurenty na trhu, ale i s podniky, které mají v dané oblasti vedoucí postavení, za účelem cílů našeho zlepšování
– výsledkem je bodové ohodnocení jak naší úrovně, tak i konkurenta ® zjištění, od koho se učit
– postup (nemá jednoznačný algoritmus):
1.) co chceme hodnotit
2.) určit konkurenty
3.) navázat kontakt s konkurenty, příp. sepsat smlouvu o benchmarkingu
4.) výběr metod sběru dat, zpracování a vyhodnocení těchto dat (dotazníky)
5.) stanovit rozdíly mezi námi a konkurentem
6.) definice budoucí hladiny naší budoucí výkonnosti
7.) výsledky vyhlásit a dát na vědomí zaměstnancům, realizace opatření
8.) nový benchmarking po půl roce, zhodnotit a zanalyzovat, jak na tom jsme (zda jsme dosáhli stanovené cíle)
motto: „Maximální orientace na potřeby zákazníka, ale ne za každou cenu .
hranice: společensky uznávané etické normy, ohled na ŽP, právní rámec