Přednáška č. 1
Pojetí jakosti, měření a hodnocení jakosti, benchmarking
– jakost – souhrn vlastností a charakteristik entity, které ovlivňují schopnost uspokojovat požadované potřeby
– v minulosti, současnosti
– entita – kombinace výrobků a služeb
– HW, SW, zpracované materiály a služby podle ISO
– souhrn znaků entity –nejen výrobek, ale i to, co je součástí výrobní a povýrobní činnosti
– spirála jakosti
marketing
předvýrobní etapy finanční řízení
personální řízení
povýrobní etapy management jakosti (procesní řízení)
– výzkum, vývoj – proces zkoumat, nacházet nedostatky, odstraňovat je
– schopnost uspokojovat potřeby
– potřeba – to, co zákazník pociťuje
– marketing odhaduje i skryté potřeby
– zákazník – i divize podniku sobě navzájem, útvary, dílny, zaměstnanci
– jakost je relativní kategorií; nikdy nelze rozhodnout, zda výrobek je jakostní či není. Dříve, než rozjedeme výrobu, je třeba rozhodnout, kdo je náš zákazník, jaké má potřeby a k čemu bude výrobek používat!
– index spokojenosti zákazníka