Způsoby odhadu
Způsoby odhadu
1) pozorování zákaznických zájmů
2) vyhodnocení názorů prodejců – co by mohlo jít jak a kolik
3) expertní názory- rada od poradenské firmy
4) metoda testovacího trhu – vyrobí se určitá věc a pustí se na trh. Sleduje se reakce zákazníka
5) analýza časových řad – T=trend, C=cyklus (něco stoupá a pak je krize), S=sezónos (něco letí v létě něco letí v zimě), E= mimořádné události
6) statistická analýza- použijeme statistické metody (používáme je v programech)
Identifikace tržních sekventů
Dnes existují 2 základní teorie:
a) hromadný marketing – oslovujeme vždy všechny potencionální zákazníky (reklama – COCA COLA, oslovení)
b) cílený marketing – neoslovujeme celý trh, ale pouze jeho část „SEGMENT“ (mužská a ženská populace rozdělení trhu) reklama na holící strojky pro muže
Důvod cíleného marketingu je ušetření fin. prostředků.
Segmentace trhu
Úplná segmentace /rozdělena na 6 částí, úplné rozdělení nebo do částí/
Žádná segmentace
Segmentace podle příjmů A: do 20.000,-
B:20.tis- 30 tis, C: 30. tis. nad
Segmentace podle věku A: do 40 let, B: nad 40 let