Písemná komunikace
Písemná komunikace
písemné dokumenty by měly splňovat alespoň jeden či dva ze tří základních nároků
1) informovat
2) požadovat či přesvědčovat
3) budovat pověst firmy
nákladná na čas i námahu
Doporučení
– řádně promyslet, analyzovat příjemce (zda 1 nebo více osobám, jaká bude reakce, jaké informace příjemce potřebuje,..)
– dokument připravit vizuálně zajímavý, lákavý, zkontrolovat po jazykové stránce a zda působí v duchu pozitivních obchodních sdělení
o má formu dopisů, e-mailů, faxů,…
o podpora jednotné komunikace – vznik formulářů, které usnadňují práci
Komunikace organizace jako celku
1. vnitřní
– je třeba zajistit formální informační toky mezi odděleními, divizemi, kancelářemi,.., ale umožnit a do určité míry také řídit neformální setkávání zaměstnanců
– dva základní faktory způsobující rozdíly ve výkonnosti:
a) komunikační centralizace – přímé vazby
b) komunikační centralizace útvarů – nepřímé vazby
2. vnější
– ze dvou úhlů
a) povinná – je dána zákonem
b) dobrovolná – vztahy s veřejností; měla by být soustavná a přiměřená