Postup plánování
Postup plánování
Postupujeme podle těchto bodů:
a) uvědomování si příležitostí z hlediska trhu, konkurence, přání zákazníka, silných stránek firmy, slabých stránek firmy (příležitost) /lidé něco potřebují, tak to budeme vyrábět, třeba obchod s konfekcí –oblečení)
b) stanovené cíle – postavit prodejnu s konfekcí(cíl)
c) vývoj předpokladu tzn. v jakém prostředí budou naše plány realizovány, jaké budou daně vstup do EU
d) určení alternativních postupů tzn. ujasníme si ty nejslibnější alternativy pro dosažení našich cílů (jak tomu dospět- pronajmout barák, nebo ho postavit v zeleni)
e) hodnocení alternativních postupů hodnocení z hlediska ekonomického a možnosti realizace
f) výběr postupu
g) formulování odvozených plánů jde např. o tyto plány: plán nákupu mat., plán nákupu zařízení, plán
výnosů, plán nákladů (reklama)
h) numerizování plánů podle rozpočtu – číselně vyjádříme plány pomocí rozpočtu