Vyhodnocení a využití výsledků – stupně
3) stupeň 3
velmi dobrý – nadstandardní, kvalitní úroveň výkonu,
úroveň i kvalita pracovního výkonu je lepší než průměrná a pracovní úkoly i náročnější pracovník zvládá bez problémů
pomoc zvnějšku je potřebná pouze při nových mimořádně náročných postupech
pracovník projevuje vlastní iniciativu, aktivně přijímá nadstandardní požadavky
4) stupeň 4
vynikající – mimořádná, nadprůměrná úroveň kvality výkonu
pracovník po všech stránkách odvádí mimořádný, nadprůměrný výkon, bez problémů zvládá i nejnáročnější úkoly, je mimořádně vstřícný k nadstandardním požadavkům, je schopen sám si zadávat náročné pracovní cíle
nadřízení vyhodnotí výsledky a přijmou opatření umožňující realizaci závěrů hodnocení jednotlivých pracovníků
má-li hodnocený pocit, že hodnocení jeho práce není objektivní a má proto věčné argumenty, může odvolat proti výsledku hodnocení
Chyby v realizaci systému hodnocení pracovníků
1) špatně zvolené měřítko stupnice hodnocení
2) nivelizační trend hodnocení (všechny průměrovat – lepší rozlišení)
3) předčasné závěry, předpojatost nebo zaujatost hodnotitele
4) kumulativní chyba – minulost
5) arogantní postoj „pouze já mám pravdu“
6) chyby proti etice