Průzkum trhu přinese bezpochyby řadu závažných informací
– buď potvrdí správnost hypotéz vyslovených v podnikatelské idei a upřesní tyto hypotézy, nebo je vyvrátí.Informace získané průzkumem trhu tak umožní rozhodnout o tom, zda podnikatelská idea je reálná či ne.
B) Obor podnikání – Je rámcově označen v podnikatelském záměru, ale je nutné vyjádřit jej přesněji a upřesnit jej na základě výsledků průzkumu trhu.Upřesněný obor podnikání může být promítnut i do obchodního jména firmy = více informací zákazníkům.
C) Personální zajištění : Realizovat zamyšlený a po provedení průzkumu trhu upřesněný podnikatelský záměr znamená především zajistit tento záměr personálně.Dle druhu činnosti, kterou se bude firma zabývat se rozhodneme, jaké pracovníky potřebujeme ( kvalifikace, věk praxe, vzdělání, manuální schopnosti, atd. ), kolik jich potřebujeme a jaké budou mít asi mzdové nároky.
D) Materiální zajištění : Firma může buď poskytovat služby nebo vyrábět a prodávat produkty.Pokud bude poskytovat služby, nebude materiální zajištění příliš náročné ( nákup počítačů, tiskáren, kancelářských potřeb atd.), jestliže firma bude vyrábět a prodávat, je zapotřebí nakoupit stroje, přístroje a zařízení, budovy a zajistit rozsáhlou zásobovací činnost ( zabezpečení dodávek materiálu, surovin, energie, náhradních dílů, atd. ).