Stanovení cílových zákazníků :
Z vymezení cílů průzkumu trhu v podstatě vyplývá, kdo budou naši cílový zákazníci.
– Volba metod a technik průzkumu trhu : U poptávky : dotazníky, ankety, osobní dotazování, slosovatelné kupóny …
U nabídky : rozbor propagačních materiálů konkurenčních firem, rozbor inzerátů v tisku, rozhovory s osobami, které využívají služeb či produktů konkurence.
– Organizační zajištění : Musíme si uvědomit kdo, kdy, jak a za kolik zorganizuje např. zpracování, vyhodnocení a distribuci dotazníků.
– Finanční zajištění : Musíme uvážit, kolik bude realizace připravovaného projektu stát.Součástí projektu je proto i úvaha o finančním zajištění, neboli finanční rozpočet.V něm jsou uvedeny předpokládané výdaje spojené z realizací projektu tzn. mzdy zaměstnanců, platby marketingovým firmám, pokud užijeme jejich služeb, výdaje za tisk dotazníků a jiných dokumentů, poštovné, atd..
– Očekávaný efekt průzkumu trhu : Jde o shrnutí celého projektu a vyjádření očekávaného výsledku.Z pravidla se očekává tzv. MARKETINGOVÉ STUDIE.