Tvary životního cyklu
Tvary životního cyklu
módní výstřelek –rifle, zvony, pokémoni
je vidět dobrá práce mark.oddělení.Něco předělali, výrobek zase stoupl
pivo od uvaření šlo nahoru a drží se.
Výrobek
– je cokoli co lze na trhu nabídnout, co získá pozornost, co může sloužit ke spotřebě co může uspokojit nějaké přání či potřebu.
Výrobkové řady
skupina výrobků,které spolu těsně souvisí, mají stejné distribuční cesty a vytváří stejný cenový rozsah. Výrobková řada škoda auta – fábie, oktávie, super B atd.
modernizace výrobkových řad: provádí se
a) postupná – renolt
b) frontální-celé odívání
Značka
Zboží můžeme prodávat se značkou nebo bez značky
Složení značky:
1. jméno
2. symbol
3. obchodní značky
4. s autorského práva
V ČR jde značkové zboží poměrně na odbyt. Zavedení značky je většinou drahé, ale oplatí se.
Druhy značek:
a) individuální značkové jméno (prášek Ariel)
b) všeobecné jméno (kečupy Heinz)
c) rodinné jméno (Colgate) zubní kartáčky, zubní pasty, ústní vody
d) jméno značky může být vlastní jméno, není to dobré (PHILIPS)