Managerské činnosti jsou zejména používány v těchto oblastech :
1) Obecný management :
Jedná se o disciplínu, která vyžaduje spíše řadu manažerských dovedností než typických technik.Ale dovednosti obecného managementu a efektivita, s jakou jsou dosahovány požadované výsledky, záleží na pochopení a použití širokého spektra manažerských technik( např. s nalýza SWOT, řízení podle cílů, efektivní porada ).
2) Marketing management :
je to jedna z klíčových činností každého podniku, je silně závislá na technikách jako je průzkum trhu, prognózování, výrobková analýza, nástroje marketingového mixu.
3) Provozní management :
Provozní management plánuje, užívá, kontroluje zdroje ( vstupy ) tak, aby bylo dosaženo požadovaného výsledku ( výstupu ) za použití manažerských technik ( např. just – in – time, TQM : Komplexní řízení jakosti, atd. )
4) Finanční management :
Ve finančním managementu hrají analytické, plánovací, rozpočtové a kontrolní techniky zásadní roli při plánování finančních prostředků, jejich ekonomickém získání a užití takovým způsobem, že maximálně přispějí k dosažení cílů podniku.