Formy stimulace :
Komunikační mix
1) Reklama
2) Podpora prodeje : Kombinace reklamy a cenového opatření.Zákazník je informován o výrobku a je mu nabízen stimul ( fin. zvýhodněný nákup )
3) Publicita : Publikování neosobních informací ( public relations ).Cíl : Kladný postoj veřejnosti k firmě.
4) Přímí marketing : Adresná komunikace se zákazníky, zaměřená na prodej a založená na reklamě ( televize, rozhlas, tisk, telefon, pošta )
5) Osobní prodej : Osobní komunikace se zákazníky ( obchodní zástupce, dealer )
– Cesta propagačního sdělení :
1) Forma sdělení : To co máme vyslovit, je nezastupitelné, nemůže být řečeno nic jiného.
2) Volba média : Médium = Prostředník, je zastupitelné.
3) Příjemce sdělení : Příjemce = Je nezastupitelný, sdělení nutno dopravit ke správnému recipientovi ( příjemce sdělení ).
Všichni obyvatelé se na nákupu zboží nepodílejí stejně.Existuje skupina lidí, která v důsledku svého postavení, vzdělání, kupní síly ovlivňuje ostatní společnost.Je to část obyvatelstva ( lékaři, herci, zpěváci ), kteří zavádí nové druhy zboží – provokuje u ostatních nové potřeby : OPINION LEADER´S.Cílem reklamy je získat to lidi na svou stranu ( úplata ), jsou to nejlepší propagátoři.
Abychom mohli stanovit vhodný typ reklamy, je nezbytné znát chování kupujících.Tato znalost nám dále pomáhá k vytvoření vhodné marketingové strategie.