Skupiny reklamačních cílů :
1) Cíle s funkcí informativní
2) Cíle s funkcí přesvědčovací
3) Cíle s funkcí připomínací
– Tvorba rozpočtu :
– Dvě základní strategie :
1) Firma přidělí na reklamu určitou částku, kterou pak rozdělí na jednotlivé reklamní projekty dle vybrání kritérií.
2) Firma sestaví rozpočet zdola : Potřeba finančních prostředků na reklamní projekty se stanoví na základě kalkulace.
A) Účelová metoda : Management stanoví přesné cíle reklamy a určí reklamní projekty, kterými se cíle splní.Na každý projekt vykalkuluje náklady.Souhrn všech nákladu = Rozpočet na reklamu.
B) Procento z prodeje : Celkový prodej / ( děleno ) rozpočet na reklamu v minulém období
C) Metoda parity z konkurencí : Vychází z posouzení přiměřeností rozpočtu ke konkurenci k tržnímu podílu, který na trhu má nebo chce mít.
Na náklady na reklamní projekty má výrazný vliv fáze životního cyklu výrobku.