Funkce propagace :
1) Informační : Má uvědomovat zákazníka o zboží a o jeho vlastnostech …
2) Ekonomická : Podporuje prodej, urychluje oběh zboží.
3) Výchovná : Utváříme zákazníka ( vratné obaly, apod … )
Další funkce : Získat zákazníka
Překonání sezónních vlivů
Zavádění nových forem prodeje
Prosadit nový obal
Oznámit cenu ( především její pokles )
Musíme vědět, kdy a kde propagovat, aby prostředky nebyly vynaloženy zbytečně.
– Reklama :
Součást prodeje.Její účinnost zvyšuje sestavení reklamního plánu ( vliv na návratnost vložených prostředků ).
– Části reklamačního plánu :
1. Vymezení cílů : Jsou stanoveny na základě strategického plánování firmy.Jsou stanoveny na základě umístění výrobku na trh.
– Hlavní cíle reklamy : Tvorba silné značky
Zvýšení poptávky
Posílení finanční pozice
image
Motivace pracovníků
Zvýšení možnosti
Distribuce