Maturitní otázka číslo 7 – ekonomie
Téma :
Marketing – Ovlivňování trhu
– Marketing :
Styl myšlení, který vytváří z trhu hodnothu.Ucelený systém činností, který vede k řízení nabídce správného výrobku, ve správnou dobu , na správném místě a za správnou cenu, na správný trh.
– Marketingové činnosti :
1) Průzkum trhu
2) Ovlivňování trhu
Obě marketingové činnosti se vzájemně prolínají a souvisejí se sebou, výsledkem je plán.
– Marketingový mix :
Výrobek ( product )
Cena ( Price )
Místo ( place )
Propagace ( promotion )
– Propagace :
Jedna z forem sdělení.Odvozeno z latinského slova propagáre : vyvolávat, vykřikovat, upoutat pozonost.Záměrné ovlivňování potřeb obyvatelstva a způsobu jejich uspokojení.Činnost zaměřená na podporu prodeje.Je počítána k důležitým součástem marketingu a formy jejího působení mohou být různé ( př. inzerát, šot, prodavač, atd … )