Koncepce :
1) Výrobní :
Výrobce využívá toho, že spotřebitelé dobře znají jeho i konkurenční výrobky a snaží se o dosažení nižších cen v porovnání s konkurencí.Tato koncepce se orientuje zvláště na výrobu
2) Výrobková :
Výrobce se snaží za stejnou cenu nabídnout víc nežli konkurence.Je kladena velká pozornost technickému rozvoji a inovaci výrobků.Vychází z toho, že hlavním cílem spotřebitelů je zakoupit co nekvalitnější výrobek
3) Prodejní :
Výrobci si v důsledku neustálého růstu produkce, ale i sílící konkurence na trhu, začínají uvědomovat, že by si měli spotřebitelé oslovit a zároveň přesvědčit o tom, aby si zakoupili právě jejich výrobky.
4) Marketingová :
Objevuje se poprvé po druhé světové válce se uplatňuje dodněs.Tato koncepce vychází z přesvědčení, že svých cílů může podnik dosáhnout jen tehdy, pozná – li potřeby a přání zákazníků a ty pak dokáže uspokojit účinněji ( efektivněji ) a lépe než konkurence.
5) Humánní :
Je významná tím, že se snaží o to, aby podniky plnily své cle uspokojováním jen těch potřeb, které nejsou v rozporu se zájmy veřejnými.