Management: Inovační procesy, Doporučení P. F. Druckera pro úspěšné inovace
Management: Inovační procesy
Doporučení P. F. Druckera pro úspěšné inovace:
1. Využívat dřívější inovační příležitosti
2. Přímo v terénu praxe (u uživatelů), hodnotit předpoklady použitelnosti inovačních příležitostí
3. Inovace musí být jednoduché (bez složitostí) a aplikačně jasné.
4. Inovace nejprve uplatnit na malém ověřitelném trhu (malé rizikové náklady, možnost změn a optimalizace) v kladném případě rozběhnout širší rozsah výroby či služby
5. Cíl inovace zaměřit na dosažení vedoucího postavení (1. nebo 2. místo) v dané oblasti
6. Nesnažit se o příliš chytré či složité řešení (inovace bude využívána průměrnými lidmi)
7. Vyhýbat se tříštění sil a prostředků (více inovací najednou)
8. Inovovat pro přítomnou potřebu,nikoliv pro dlouhodobý horizont budoucnosti (ne např. na 5 let dopředu)
Jak se umístí inovace – vychází se z výzkumu, vývoje a končí prodejem.