Vnitřní prostředí
2. Vnitřní prostředí
– analyzovat prostředí uvnitř podniku (cíl)
– vše, co se v podniku děje
– zjišťování faktorů vnitřního prostředí:
1. Metoda klíčových faktorů
-lidské zdroje, počet, kvalifikace, specializace, struktura pohlaví, věku, vzdělanosti
– výrobky a služby – kvalita, technická úroveň…
– marketing a prodej – jaký trh, jací zákazníci, jak jsme o zákaznících informování, distribuční kanály, podpora prodeje
– organizační a řídící struktura – úroveň a kvalita vedení, styl a způsob řízení, kontrolní systémy
– finanční situace firmy – zdroje, míra zisku či ztráty, finanční analýza
2. Metoda zjišťování faktorů úspěchu
– prodej a marketing
– uspokojování potřeb zaměstnanců spokojení zaměstnanci se totiž ztotožňují se zájmy a cíli firmy
– rizika a nebezpečí, které ohrožují firmu z jakýchkoliv oblastí (poptávka, lidské zdroje, finanční oblast…) – poznané nebezpečí je zažehnané nebezpečí, můžeme se připravit
– finanční situace
Účel situační analýzy vnitřního prostředí
– zhodnotit vnitřní prostředí a poté definovat silné a slabé stránky firmy vždy na základě srovnání s konkurencí
Tvorba SWOT analýzy
– zjištění hrozeb a příležitostí – doplnit do 1 a 2
– napsat silné a slabé stránky firmy do 3 a 4
– teprve poté se vyplňuje střed matice (5) – maximálně využít příležitostí a silných stránek podniku – napsat konkrétní opatření, co udělat.