TEORIE CHAOSU – Tom Peters
TEORIE CHAOSU – Tom Peters
V současnosti se mění prostředí firmy spíše chaoticky. Nelze nic předvídat, mění se i konkurence. Firma může usilovat o přežití 2 způsoby:
1. dělat to co dosud a doufat že přežije
2. systematicky sledovat změny okolí a na své změny se připravit, vycházet z předpovědi že v chaosu se nejlépe něco mění. Znamená to že chceme-li ve firmě něco změnit, musíme nastolit nejistotu, chaos, neboť v takovém prostředí se nejlépe provádí změny.
KONCEPCE UČÍCÍ SE ORGANIZACE
– chce-li firma mít dlouhodobý úspěch, musí inovovat a musí se učit z vlastních chyb, jednání konkurence, vzdělávání z podnikových prostředků.
FUTUROLOGICKÁ TEORIE
je 3 roky stará, propagují ji Angličané. Firma by měla hledat nová odbytiště, spojovat různé výrobky, kladení velkého důrazu na strategii firmy. Myslet na budoucnost, např. Yamaha