Model procesních nákladů
2.) na neshodu
– veškeré náklady, které překračují náklady na shodu
– je nutné sledovat jejich výši i strukturu ® dekompozice na úrovně řízení, organizační jednotky a jednotlivá pracoviště
– úkol nákladového controllingu
– nároky: informační technologie
lidi – školení
kvalitně zpracované vnitropodnikové normy (popisy procesů a
pracovních míst)
– soustředí se na všechny skupiny nákladů, které v organizaci vznikají
– harmonogram zavádění:
1.) zvolíme zkušební proces – musí být dobře zvládnutý z hlediska ekonomického, lidského i technologického
2.) proces je třeba detailně popsat
3.) jednoznačně určit vstupy do procesu (i kdo je dodává)
4.) určit výstupy procesu
5.) kdo je zákazníkem
6.) identifikace zdrojů (výrobní faktory, které se v procesu nespotřebovávají) a regulátorů (mezinárodní úmluvy, legislativní rámec), náklady na shodu a neshodu
– definice nákladů na shodu není nikdy definitivní, je třeba ji spolu s měnícími se podmínkami předělávat