Příprava vývozní operace
Uvažuje-li podnik o exportní činnosti, musí nejdříve vyhodnotit své možnosti a schopnosti v těchto oblastech:
1) Personální a organizační zajištění vývozu
2) Výrobní program
3) Rozbor finanční situace
Navázání obchodního vztahu (volba partnera) – jestliže je firma v situaci, že je schopná vývozní obchodní činnosti, vybere si nejdříve vhodnou zemi – teritorium kam chce své= výrobky vyvážet. Podnik musí uskutečnit výběr trhu na základě systematických informací, které získá studiem trhů. Jsou to informace o možných odběratelích, konkurenci, dovozních předpisech, o složení a počtu obyvatelstva, o jeho kupní síle, kapacitě trhu.
Vývozní marketing (volba konkrétní obchodní politiky – jestliže se vývozce rozhodl, který výrobek a na který trh bude prodávat, musí přistoupit k další konkretizaci svých záměrů. Znamená to stanovit si obchodní politiku, která se týká zejména:
1) Zboží
2) Cen
3) Propagace