Úzce specializované prodejny – úzký a hluboký sortiment, specializované služby, vysoké ceny, vysoké nároky na kvalifikaci, odbornost personálu, design
Strategie jakosti sleduje 2 cíle:
1) splnit na co nejvyšší úrovni přání zákazníka kvalita v závislosti
· dnes se na vyspělých trzích střídávají v konkrétním boji výrobky obdobné užitečnosti v obdobných cenových relacích
· snaha uspět =>takové koncepce, které dovedou splnit zákazníkovi i jeho dosud nevyslovená přání => již nejde o to, aby výrobek splnil očekávání spotřebitele, ale aby jej předčil
· zvyšování jakosti není proces uzavřený (výrobce, který dnes podlehne uspokojení z momentálního úspěchu a nebude dále hledat cesty dalšího zlepšení jakosti, nepřežije budoucnost – dle názoru odborníků)
1. KOMPLEXNÍ POJETÍ JAKOSTI
· K problematice jakosti přistupovat komplexně a to ve všech fázích výrobků
· Jakost se musí řídit ve fázi vědy, výzkumu, vývoj, výroba, užití, likvidace
· Dnes patří i problematika životního prostředí k problematice jakosti