Management II. – 4. přednáška
STRATEGIE
Pohled na strategii
Plánování – strategické (dlouhodobé
– střednědobé
– krátkodobé (operativní)
· nejprve se musí stanovit strategie podniku jako celku, a z něj se poté stanovují dílčí strategie – marketingu, výroby, prodeje, technologie atd. Þ a ty jsou konkrétní – mají časový horizont
· i když je strategie dlouhodobým pohledem na budoucí vývoj, může vydržet jen určitou dobu, protože podnik se musí pružně přizpůsobovat nově vzniklým podmínkám
Řízení (plánování) změn a inovací
ZMĚNY » INOVACE
– pokud se chce podnik udržet na trhu v jakémkoliv oboru, tak je tlačen, aby tyto inovace určitým způsobem plánoval
– inovace nejsou záležitosti náhodné, jsou specifickým nástrojem řízení a inovace a inovace je akt, který dodává zdrojům novou schopnost tvorby hodnoty