Znalosti
Znalosti – k datům přidal dovednosti, zkušenosti,….(= informace plus X/schopnost přepracovat si jí/; jsou výsledkem aktivního učení; učíme se (P.Drucker) třemi způsoby:
1. nasloucháním
2. čtením
3. mluvením
znalosti získáváme sami nebo někdo učí nás
explicitní znalosti – dají se popsat (složení kovu)
implicitní znalosti – nedají se popsat (jízda na kole)
znalostní sítě – vztahy mezi daty, informacemi, znalostmi
znalostní kompetence – inteligence
Informace a znalosti jako konkurenční výhoda
Výhody – kvalitní práce s daty, informacemi a znalostmi, lepší přístup k informacím
Důležitá je především kvalita informací
Kritické informační potřeby – vymezují nezbytné potřeby vedoucího pracovníka pro zajištění jeho úspěšné činnosti v organizaci
Informační zahlcení manažerů – pozitivní nebo negativní
Informační systémy v manažerské práci
– od manažerů se vyžaduje kvalifikace, ale také její včasné doplňování a případnou rekvalifikaci
– moderní informační technologii (IT) tvoří 6 skupin prvků:
1. hardware počítačů
2. software počítačů
3. komunikační sítě (networks)
4. pracovní stanice (workstations)
5. robotika
6. inteligentní čipy