Chování kupujících :
– Úkol marketingu : Zjistit potřeby a přání jednotlivých osob a pokusit se je ovlivnit.
– Rozdělení kupujících :
1) Individuální kupující : Rozhoduje o nákupu sám , uspokojuje svoji potřebu.
2) Domácnost : Skupina spotřebitelů
3) Organizace : Podniky a vládní organizace, rozpočtové i příspěvkové organizace.
– Fáze procesu rozhodování :
1) Poznání problému
2) Zjištění informací
3) Hodnocení variant řešení
4) Rozhodnutí o nákupu
5) Vyhodnocení nákupu
– Typy nákupního chování :
1) Automatické chování : Pravidelně nakupované výrobky ( nízká cena, známá značka … )
2) Řešení omezeného problému : Zákazník má sortiment firmy, ale nezná jednotlivé druhy výrobků, rozsah značek, podmínkové koupě …
3) Řešení extenzívního problému : Koupě neznámého druhu zboží s vysokou cenou.