Porady
Porady
o jsou často nepopulární událostí, vyvolávající v pracovnících většinou negativní reakci především proto, že se často svolávají zbytečně a se železnou pravidelností bez skutečného důvodu
o pokud jsou dobře organizovány mohou být značným přínosem (zaměstnanci si uvědomí své postavení v rámci kolektivu, prostor pro upevnění spolupráce, stanovení konkrétních cílů, které jsou závazné pro všechny)
o manažer svolání porady demonstruje participativní styl řízení, ale ve skutečnosti výměnu názoru a ověřenou komunikaci nepodporuje
o má-li být dosaženo uvedených přínosů, musí být porady pečlivě připravovány a řízeny
o mezi důležité kroky porady patří:
– stanovení cíle porady
– posouzení nutnosti porady
– důkladné zhodnocení, kdo bude pozván, aby se porady zúčastnil
– určení priorit, naléhavosti bodů porady
– součástí pozvánky musí být program s uvedením data, času a místa konání
– závěry projednávané na poradě je vhodné zajistit v zápisu z porady, který v budoucnosti může posloužit jako důležitý zdroj informací