Řetězec interních dodavatelů a odběratelů
dodavatel je vlastníkem procesu – je za něj zodpovědný
1.) řádně popsaný proces
2.) zdárný průběh
3.) neustálé zlepšování procesu
– klíčovou zodpovědnost má podnikové vedení, které utváří politiku jakosti. Ta by měla vycházet z podnikových cílů a podnikové strategie
– jakost je celopodniková záležitost
– TOTAL QUALITY MANAGEMENT (TQM)
– TOTAL QUALITY CONTROL (TQC)
– COMPANY WIDE QUALITY CONTROL (Japonsko)
– požadavku zákazníka se přizpůsobuje struktura procesů a vlastnosti prvků ® systémový přístup
– problémový přístup – vazby příliš nerespektuje, soustředí se pouze na jeden prvek
– „5 M“ – pět faktorů, které ovlivňují proces
· material
· machine
· man
· methods
· milieu
obr.
lidé: znalosti, zkušenosti motivace
– systémy jakosti = systémy řízení jakosti
– součást systému řízení podniku, zajišťují aspekty jakosti
– systémy řízení podniku – organizační struktura podniku, cíl podniku, strategie, způsob komunikace, předpisy (vedení účetnictví, tok materiálu, řešení zmetků, odměňování)