Skupiny:
· vlastníci (jednoznačný cíl = zisk)
· vedoucí řídící pracovníci (finanční zájmy, prestiž, postavení, pravomoc)
· věřitelé (zúročení vkladů, jistota vkladů)
· dodavatelé (stabilní prodej, výhodné podmínky)
· zákazníci (nejlepší, nejlevnější zboží)
· odbory, zaměstnanecké rady, stát, …….
Þ společný cíl = CHOD PODNIKU
– různé stanovování cílů, síla a obsah cíle musí odpovídat skupině, pro kterou se cíle stanovují
– konkrétní cíle jednoznačně formulovat, vymezit oblast, na kterou se vztahují, způsob jejich dosažení a způsob měření, časový horizont, stanovení návazných a podmiňujících cílů
– důležitá je měřitelnost cílů v časovém horizontu nebo v návazném parametru
Technika řízení MBO (management by objectives)
= metoda stanovení cílů
základní body:
1) na úrovni vrcholového vedení – strategické cíle
2) na druhé úrovni se podílejí podřízení
– realizovatelnost
– osobní zainteresovanost a prestiž
– závěr – důsledná kontrola
+ vyvodit důsledky