ŘÍZENÍ PODNIKU
vize – sjednocující, vyjasňující představa o budoucnosti firmy
– směr, ve kterém lidé očekávají, že se budou aktivně podílet na budoucnosti firmy
– pokračuje určením strategií (válečné umění a vojevůdcovská zdatnost)
analýza ® rozhodování ® realizace ® kontrola
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ
· respektování vnějšího prostředí
· prognóza budoucího prostředí
– důležité je si uvědomit, kde stojí náš podnik právě v tomto okamžiku = silné a slabé stránky (o co se opřít a kde posílit)
– nedojde-li k realizaci strategie (plánu) pak se jedná o zbytečnou práci
Hodnocení prostředí
(1) analýza vnějšího prostředí
– např. pomocí STEP analýzy (co obklopuje podnik, přístup k práci, technologie, legislativa,…)
a) analýza odvětví
b) analýza ekonomických charakteristik (velikost, životní cyklus)
c) analýza hybných sil v odvětví (nejčastější změny)
d) analýza v jednotlivých funkcionálních oblastech
e) portfolio analýza