NAVÁZÁNÍ OBCHODNÍHO VZTAHU (volba partnera)
Informace o možných odběratelých, konkurenci, dovozních přepisech, o složení a počtu obyvatelstva, o jeho kupní síle a kapacitě trhu. Informace se dají získat přímo na trhu (primární – prvotní informace), nebo studiem publikací výzkumných ústavů a jiných institucí (sekundární – druhotné informace). Vhodné jsou osobní kontakty.
VÝVOZNÍ MARKETING (volba konkrétní obchodní politiky)
Stanovit obchodní politiku, která se týká :
ð zboží
ð cen
ð propagace
ZBOŽÍ
Musí se jednat o kvalitní výrobek, velmi často upravený (některá lepidla se v tropech rozpouštějí atd.). Je vyžadováno zváštní balení a označování zboží. Dále DODAVATELSKÝ SERVIS (rychlé a pružné vzorování, krátké dodací lhůty, schopnost vyhovět speciálním požadavkům.
CENOVÁ POLITIKA
Stanovení ceny dle situace na trhu z hlediska nabídky a poptávky (konkurence), sjednané platební a dodací podmínky. Na výši ceny mají vliv i přímé obchodní náklady spojené s dodávkou zboží (dopravné, pojistné, skladné).
CENY OBCHODNÍ PARITY ==>je dodací podmínka, kterou vývozce sjedná s dovozcem a určí jaké obchodní náklady budou součástí ceny.