Individuální rozhovor umožňuje
– informovat a vzdělávat pracovníky
– stanovit přesné cíle, odchylky ze splnění cílů
– nalézt podmínky pro zlepšení výkonů, výsledků
Principy řízení individuálního rozhovoru:
– definovat jasná pravidla a kritéria, úkoly pracovního místa a jejich zveřejnění
– rozhovor vede přímý nadřízený s hodnoceným
– připravit podklady pro hodnocení – staré úkoly, jejich plnění či neplnění, vysvětlení příčin
– sepsat závěry – podepsané oběma
– zobecnit postup pro celý kolektiv
– počítat s možností odvolání hodnoceného k vyšším nadřízeným
– vytvořit vazby mezi hodnocením mimořádných výsledků a mzdovým oceněním
– vést minimálně jednou za rok
– rozlišovat mezi rozhovory hodnotícími, zaměřenými na odměňování a běžnými
Význam hodnocení
– možnost povýšení
– zvýšení mzdy
– zlepšení vztahů s organizací
– zlepšení vztahů se zákazníky
TIM – časový management – lze sledovat využití času práce, vytvoření vazeb mezi úkoly, pracovními místy, termíny, postupy, kontrolou