1. ECR (EFEKTIVNÍ SPOTŘEBITELSKÁ ODEZVA, EFFICIENT CONSUMER RESPONSE)
Cílem strategie ECR je maximalizace užitné hodnoty, jakosti zboží, optimalizace nabídky zb. A minimalizace nákladů
Základní pilíře systému
o Efektivní zásobování
o Efektivní sortiment
o Efektivní podpora prodeje
o Efektivní uvádění nových produktů na trh
Podstata ECR
ECR je založeno na principech
Akceptace posílení úlohy spotřebitele
Obchodník se stává partnerem zákazníka za účelem oboustranného prospěchu
Podstata ECR spočívá v tom, že dodavatel je pověřen zásobováním obchodu s cílem optimalizovat náklady obchodníka, pro splnění tohoto úkolu sdílí aktuální informace o stavu zásob s využíváním patřičné informační technologie
ECR aktivity jsou objektivně vynucenou reakcí na nedostatky v efektivitě řízení zásob a marketingových aktivit a rychle se rozšiřují v celém světě.
Dle dosavadních zkušeností jsou přínosy zavedení ECK pozitivní a vyčislitelné, znamenají významnou konkurenční výhodu.
V podmínkách českých firem je zavádění ECK součástí marketingové transformace podniků spojené s transformací managementu