Cenová elasticita nabídky:
Cenová elasticita nabídky je procentní poměr množství a ceny. Existuje též elastická, neelastická nabídka. Faktory ovlivňující elasticitu nabídky:
– možnosti a náklady skladování – čím je skladování nesnadnější a nákladnější, tím je elasticita nižší.
– charakter technologie a výrobního procesu – čím je obtížnější vyrábět s daným výrobním zařízením jiné zboží, tím je elasticita menší.
– čas – velmi krátké období – neelastická ( křivka nabídky je rovnoběžná s osou Y )
3. Chování firmy na dokonale konkurenčním trhu, rovnováha dokonale konkurenčního trhu:
Charakteristika dokonalé konkurence:
Dokonalá konkurence je tržní situace v níž:
– je značný počet prodávajících a kupujících
– produkty nabízené prodávajícími jsou stejnorodé
Za takovýchto podmínek není žádná firma schopna ovlivnit tržní cena poptávková křivka po produktu je dokonale elastická. V dokonalé konkurenci musí být volný vstup do odvětví a výstup z odvětví. Dalším předpokladem je dokonalá informovanost všech ekonomických subjektů. Pokud chce výrobce na dokonale konkurenčním trhu maximalizovat zisk zbývá mu k tomu jediná možnost: úspory při výrobě. Dokonalá konkurence přímo zainteresovává výrobce na vyhledávání úspor.