Strategie podnikání :
– Nízká počáteční cena
– Získání tržního podílu, někdy odstraní konkurenci
– V souvislosti s větším odbytem snižuje náklady na jednotku
– Cíl : Rychle proniknout na trh
– Slevy ceny :
1) Srážka při platbě : Jestliže odběratel zaplatí dodávku dříve
2) Kvantitativní srážka : Předem známé snížení ceny při nákupu většího množství zboží
3) Sezónní srážka : Pravidelným zákazníkům při prodeji určitého druhu zboží
5) prodej na protiúčet : Zákazník je zvýhodněn, pokud při nákupu nového výrobku nabídne prodejci výrobek starý ( př. ojetý automobil, televizor )
– Místo, distribuce – Odbyt :
1) Smyslem je přemístit výrobek od místa do místa, kde si jej zákazník koupí
2) Představuje souhrn činností spojených s prodejem výkonů podniku
– Dva základní okruhy činností : Skladování výrobků
Zajišťování prodeje výrobků