Pět základních manažerských funkcí
5 základních manažerských funkcí:
– plánování
– implementace
– organizování
– kontrola
– rozhodování
Řízení by mělo propojovat útvary a pracovníky ve firmě vertikálně (ve směru nadřízenosti a podřízenosti) a horizontálně (na stejném stupni řízení).
Rozhodování -> Plánování -> Organizování -> Implementace (provedení) – > Kontrola
Postavení manažera v organizaci
Vlastník – manažer – zaměstnanec
manažer je specifickým zaměstnancem jak výší platu, tak i pravomocemi a odpovědností
Klasický pohled na chápání úlohy vlastníků, manažerů a zaměstnanců předpokládá následující zaměření činnosti:
vlastníci
– rozhodování a schvalování strategických záměrů organizace, dohled nad činností manažerů, zvláště pak nad plněním strategických záměrů, sledování výkonnosti organizace
manažeři
– mají dominantní postavení v řízení organizace, připravují koncepce rozvoje organizace, řídí běžnou provozní činnost, zabezpečují její finanční zdraví
zaměstnanci
– realizují stanovené úkoly, poskytují příslušné informace a další podklady nutné pro řízení