Uzavření kupní smlouvy
– prvním krokem při uzavírání kupní smlouvy je zaslání nabídky potenciálnímu zákazníkovi. Než tuto nabídku odešleme, je nutné získat o zákazníkovi určité informace. Zjišťujeme bonitu zákazníka, tj. výši zákazníka, kapitálu, platební morálku, možnost získat úvěr, obchodní pověst.
Nabídka – tedy působí jako přímí propagační prostředek, jehož činnost si nabízející musí uvědomovat. Každá nabídka je pro prodávajícího závazná.
Dohodnutí podmínek obchodu – při uzavírání kupní smlouvy je důležité, aby se partneři dohodli na podstatných záležitostech, ke kterým patří cena, dodací a platební podmínky.
Cena – je důležitou náležitostí kupní smlouvy. Její stanovení závisí na mnoha okolnostech.
Dodací podmínky – se vyjadřují tzv. dodací paritou, tvoří nedílnou součást každé kupní smlouvy,
protože určují přesně práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího při dodání zboží.
Platební podmínky – jsou jednou z nejdůležitějších náležitostí kupní smlouvy. Prodávající se snaží prosadit takovou platební podmínku, která mu zaručuje, že kupující zboží převezme a zaplatí. Kupující chce mít jistotu, že prodávající splní své závazky z kupní smlouvy.
Určení platebních podmínek je zejména určenu:
1) Druhem zboží
2) Situací na trhu
3) Vzájemnými vztahy partnerů